photographs

Ligger och funderar på vad jag vill skriva om här egentligen. Varför jag har en blogg osv. Jag vet faktiskt inte, kanske för att ha någonstans att dokumentera mitt liv. Ja det lät inte som en alltför orimlig anlöedning faktiskt. Men på sistone har jag inte haft orken att dokumentera (som jag från och med nu kommer kalla det jag gör här) mitt liv. Det här blir nog ett ganska djupt inlägg, ett inlägg till dem som varit in och kollat min blogg varje dag trots att uppdateringsbiten varit klen. 
Det jag tänker på nu är främst det att man alltid önskar sig ett bättre liv, men vad är bättre? Allt bra har sitt problem med sig. Jag skrev igår att det var bättre förr. Ja så känns det just nu, för nu tänker jag tillbaka på det som hände då och ett leende kryper snabbt fram. Men gräver man djupare så var det vissa komplicerade saker då med. Så vad är det egentligen som gör att jag känner att det var bättre förr? Det vet jag inte. Vissa saker i dåtiden skulle jag aldrig vilja komma tillbaka till !! Undrar om man glömmer bort det jobbiga man varit med om? Att man förblindar sig i dagens problem istället för att se tillbaka och se, ja men det jobbiga problemet löste sig juh fint så att jag kunde gå vidare. Skulle människan fungera så skulle det i och för sig inte finnas något som kallas jobbigt, och skulle inte det finnas skulle man aldrig uppskatta det som man anser är lycka.
Skulle vilja dra en slutsats som alla ska ha i bakhuvudet oavsett vad:

"VI KOMMER ALDRIG VARA MER ÄN EN MÄNNISKA !"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0