Sickness

VARNING !! DETTA INLÄGG KOMMER BLIR OTROLIGT FLUMMIGT.

Jag sitter och funderar lite, "fjortis", vilket uttryck egentligen. Vad innebär det dessutom. Är det utseende, beteende eller måste det vara både ett visst utseende och beteende för att bli "fjortis"? Vad är en "fjortis"?! I mina ögon är det en högljudd skitunge som tror den känner världen. Vilket den inte gör eftersom de oftast är för unga för det. Och det där med att känna världen, ja det gör väl egentligen ingen. 
Rätt otroligt det här med hur man uppfattar allt olika. Min bild av en "fjortis" är antagligen inte alls i närheten utav din, och är det något man strävar efter att vara ?? Den känslan har jag fått. Att det ger "status" att leka någon. Att försöka passa in, när det ända man anstränger sig till att vara gör att man sticker ut. Nej jag förstår mig inte alls på det där. Hör bortskämdhet in i den kategorin? I så fall är min katt en mega stor "fjortis". ;D Lite humor där mitt i hihi.

Nej men det verkligen snurrar runt i huvudet på mig. fördomar har man om allt och alla. Från himmel till jord, och det är såå onödigt. Tänk om man bara kunde få ha en neutral tanke till allt man möter i livet. Den som nu påstår sig ha det kan stoppa upp något på ett ytterst obekvämt ställe, för jag tror det är omöjligt. Man har alltid hört något, eller vet något. Så i min drömvärld skulle nog neutralitet vara högt prioriterat. Att man bara skulle kunna nollställa hjärnan. 

Sen varför jag tog just det där som exempel vet jag inte. Kanske för att det är det vardagligaste som man möter på. Nej nu ska jag offra lite kvalitetstid till min sötaste prick ;)
Över och ut !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0