Okej

Jag har suttit och läst lite om de olika partierna på internet för att jag har så fruktansvärt roligt just nu. Men iaf här är en del utav ett av  partiernas dagspolitiska frågor. Jag tycker inte att alla är speciellt bra men det är vissa utav dem som jag tycker är rätt.


  • Höjda pensioner för pensionärer med dålig inkomst
  • Krafttag mot brottsligheten
  • Höjt vårdnadsbidrag
  • Stärkande av den svenska kulturen
  • Betygsskala med tio steg
  • Nej till homoadoptioner
  • Återupprustning av Försvarsmakten
  • Sänkt bensinskatt och dieselskatt vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt.
  • Men det här partiet vill även minska på utlandshandeln och minska den till inom norden och det tycker jag verkar underbart. Något utav det mest meninglösa jag vet är till exempel är all öl som tillverkas i Sverige och säljs i stora mängdewr utav sverige, men en stor del utav konsumtionen transporteras till Tyskland där den säljs billigare och dit åker svenskar för att köpa tillbaka den till sverige. Ehm lite fel tycker jag. hoppas det är fler som tycker det.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0