Sista chansen

Fyfaaaan vad ont det gjorde att dra bort plåstrena och all jävla tejp på knäet mitt!! Men eftersom jag tappat känsel på vissa delar av knäet så märkte jag inget när jag drog där. Dock fick jag mycket tydligt veta vart jag har kvar känseln xD Satan i gatan vad hårt den satt, och det var en stor lättnad när jag såg att det faktiskt inte alls såg så illa ut som jag trodde att det skulle göra. Dock har jag 6 mycket synliga ärr på mitt knä = Mindre kul..

Kan passa på att berätta om min rehab träning som jag gör just nu. Det är 5 olika övningar som inte är allt för komplicerade i dagens läge men första dagarna var de riktiga pain in the as att utföra. Men här kommer de:
Övning 1. Ligga ner på rygg med en handduk under foten och låta knäet sträcka ut sig ordentligt. Det ska jag göra minst i 5min/3ggr om dagen. 
Övning 2. Ligga på rygg och ha en liten böjning i knäet och sen lyfta det ca 40cm från maren och sen ta 5sek på mig ner. 15lyft/3ggr om dagen
Övning 3. Stå på båda bene, rak i ryggen och sedan lägga över vikten på höger ben. Så ska jag stå i 15sek/5 ggr i rad minst 3ggr om dagen.
Övning 4. Tåhävningar 20st/3ggr om dagen
Övning 5. Gå träning. Ska 5 minuter om dagen gå långsamt med kryckorna och verkligen gå rent och låta knäet arbeta genom hela steget och bära så mycket tyngd som det orkar.

Det var allt för den här gången. Imorgon väntar en ny dag med ännu mer rehab träning. På fredag är det återbesök hos sjukgymnasten. Hoppas på nya övningar som gör att jag får bli av med lite energi :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0